Så er der kommet et tidligt smugkig på hvordan vinteren 2019/2020 bliver på den nordlige halvkugle. Et link til de midlertidige forventninger fra Severe Weather Europe.
Tråden kan eventuelt bruges til at samle de forskellige vinterprognoser der udgives i den kommende tid.
Vinterprognosen 2019-2020 fra Accuweather er blevet udgivet. Ifølge den står vi overfor en stormfuld vinter med mulighed for kolde indslag i slutningen af januar, februar og marts. Indtil videre er alle prognose, som jeg har kigget på, milde. Om det går sådan må tiden jo vise. https://www.accuweather.com/en/weather-news/accuweathers-2019-2020-europe-winter-forecast/601922?utm_campaign=accuweather&utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_content=1571236345&fbclid=IwAR2vdM-GidxJhUkevZYiK5KOnBA-sfRwgXFu0NE9lymP2_OBjCA6en_E1Ag
Den prognose forudsiger en vinter domineret af et højtryk med centrum over Frankrig. Det er ikke godt, og samme prognose viser da også en tendens til en lun vinter hos os. Så tror jeg, at Nordamerika og Grønland vil få en iskold vinter, men det synes jeg nu heller ikke lige, at det ser ud til.
Det er dog alt for usikkert endnu med den slags prognoser. Meget kan ske.